אילו סוגי סימני מסחר ניתן לרשום בישראל? – הרשימה המלאה

לא פעם, אנחנו יכולים למצוא על גבי אריזות ומוצרים, סימנים שונים אשר לא לכולם ברורים, כשהם מוצגים ללא הקשר. אך מי שמכיר אותם ומבין את ההקשר שלהם, יודע עד כמה הם משמעותיים. מדובר בסימני מסחר אשר עוזרים ליצרנים ולמשווקים, לשווק אותם באופן ייחודי, ולהבדיל את עצמם מהמתחרים שלהם.

רישום סימני מסחר נועד לשלוש מטרות עיקריות: מטרה ראשונה, היא כאמור לסמן סחורות, מוצרים ושירותים, באופן שיאפשר לצרכן להכיר ולזהות את מה שהוא רוכש ומקבל. מטרה שנייה,למנוע הטעייה של צרכנים בין מוצרים ושירותים שונים. מטרה שלישית, היא לעזור ליצרנים ולמשווקים להבדיל את עצמם מהמתחרים שלהם. זה גם עוזר להם לבנות לעצמם מוניטין באמצעות אותם סימנים וגם עוזר להם למנוע הטעיה של הציבור. כמובן שיש לכך ערך כספי וכן ערך תדמיתי.

אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של סימני מסחר. כל מי שמתעסק בתחום של זכויות יוצרים, זכויות קניין, בהיבטים שונים, אמור להכיר את הקטלוג של סימני מסחר ולדעת כיצד להשתמש בו. מעבר לכך, כל בעל עסק ובעל מקצוע אשר מבקשים להשתמש בסימני מסחר, צריכים לדעת כיצד מבצעים רישום של סימנים אלו.

בחלק הבא, נסביר כיצד מתבצע רישום של סימני מסחר, ולאחר מכן נציג את הסימנים המוכרים. חשוב לומר, בשביל לא לבצע טעויות ולנהל את התהליך בצורה נכונה, אזי שיש צורך להשתמש בגורמי מקצוע שמתמחים בכך. הם גם ידעו מידע רלוונטי וגם לעזור בתהליך הרישום עצמו.

איך מבצעים רישום של סימן מסחרי?

רישום של סימני מסחר נעשה אחרי שמבצעים רישום של החברה, רישום פטנט, מוצר או כל דבר אחר. הרישום נועד לאפשר שני דברים. ראשית, לתת חברה אפשרות להשתמש בסמן באופן בלעדי ולייצר באמצעותו מוניטין. שנית, למנוע מצב שגורמים אחרים ישתמשו בו בצורה לא חוקית (בסמן המקורי, חיקוי או זיוף), להרוויח ממנו כסף ולבנות את המוניטין שלהם בעזרתו.

הרישום נעשה לרוב על ידי משרדי עורכי דין שמתמחה בכך, הוא יכול להתבצע הן לצרכים מקומיים והן לצרכים בינלאומיים (יש לבצע רישום בישראל ובכל מדינה בה מבקשים להשתמש בסמן), כאשר צריך לזכור שיש לבדוק היטב האם הסמן לא נמצא כבר בשימוש על ידי חברה אחרת. הרישום כשלעצמו, נעשה במחלקה לסימני מסחר.

מה נחשבים לסימני מסחר?

למעשה, סימני מסחר מוגנים יכולים להיות כל דבר, החל מאותיות, שמות, צבעים, צלילים. הוא לא חייב להיות שם החברה או הלוגו שלה. זה יכול להיות אות בודדת וזה יכול להיות חיה מסוימת שמזוהה עם החברה או עם המוצר, זה יכול להיות עיצוב של תווית, וזה יכול להיות אפילו צבע מסוים. אפשר גם שהצליל יהיה סמן מסחרי מוגן, כמו למשל, הקול שמשמיע מחשב או פלאפון כשהוא נדלק. כל דבר יכול להפוך להיות סמן מסחרי מוגן.

תמונה: shutterstock

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp