מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק?

כל אדם צעיר, מתחת לגיל 18, חולם על הרגע בו הוא יהיה עצמאי, הרגע בו הוא לא יצטרך לבקש אישור לכל דבר מהוריו או לחיות תחת השגחתם באופן מלא, גם אם הוא מתגורר בביתם.

זו השאיפה של כל נער ונערה משלב מסוים בחייהם. ישנם גם הרבה מאוד הורים שמחכים לרגע בו הילדים שלהם יהיו עצמאיים ולא יהיו תלויים בהם יותר.

במהלך חייהם של נערים ונערות, ישנם סממנים שונים שמלמדים על עצמאות.

למשל, הרגע בו הם יכולים להוציא רישיון נהיגה, השלב בו הם יכולים להחליט בעצמם האם להמשיך ללמוד או לעזוב את הלימודים לטובת עבודה, שלבים בהם אין עוד צורך באישור הורים בשביל לעשות דבר כזה או אחר.

חשבון בנק אישי הוא אחד הסממנים החשובים ביותר לעצמאות בכלל ובפרט בקרב צעירים וצעירות.

זה השלב בו בו אפשר לנהל באופן עצמאי את הכסף, להחליט על מה להוציא אותו, באיזה אופן, כמה וכיצד לחסוך ועוד. לכן הרבה מאוד נערים ונערות מחכים לרגע בו הם יוכלו לפתוח חשבון בנק משלהם.

מכאן אנחנו יכולים להבין את החשיבות של השאלה, מאיזה גיל אפשר לפתוח חשבון בנק. לשאלה זו יש חשיבות לא רק בהיבט של אותם נערים ונערות שמעוניינים בכך, אלא גם מצד הוריהם וכן מצד המערכת בכלל.

מאיזה גיל זה אפשרי?

בעיקרון החוק מאפשר מגיל 14 לפתוח חשבון בנק. העניין הוא, שבגיל זה בעל החשבון עדיין צריך את הסכמת ההורים.

מגיל 16 אפשר לפתוח חשבון בנק בלי שיש צורך בהסכמת ההורים.

ילדים שעובדים ומקבלים משכורת קבועה בהפקדה, יכולים לפתוח חשבון בנק מגיל 15 ללא הסכמת ההורים.

חשוב לציין, חשבון בנק של נערים ונערות בגיל 14 או בגיל 16 אפילו, איננו דומה לחשבון של מבוגרים.

לא עומדים לרשותם אותן אפשרויות, הם לא יכולים לבצע את אותן פעולות, וכן יש להם אפשרות להשתמש בכרטיסים שונים, על מנת שיוכלו להתנהל נכון יותר מבחינה כלכלית, מבלי להסתבך או לסבך את ההורים שלהם.

למה חשוב לפתוח חשבון בנק מגיל צעיר?

יש מספר סיבות מדוע זה נכון לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר. הסיבה העיקרית היא כמובן עצמאות.

נער או נערה שיש להם חשבון בנק משלהם, מפתחים פחות תלות בהורים, צריכים להפעיל יותר שיקול דעת, להיות יותר אחראים, זה עוזר להם בחיים בכלל ובוודאי יעזור להם להתנהל בצורה הנכונה יותר בעתיד.

גם באופן מעשי פתיחת חשבון היא דבר נכון, מאחר וכך הנערים והנערות יוכלו לעבוד במקביל ללימודים או בזמן חופשת הקיץ, להרוויח את שכרם ולהכיר בערך ומשמעות הכסף.

אין ספק שזה חינוך נכון עבורם. לכן גם הורים רבים מסכימים שילדיהם יחזיקו חשבון בנק, כל עוד הם עושים את זה בצורה אחראית ונכונה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp