ליסינג או טרייד אין? מה משתלם יותר

כיום, יש לא מעט דרכים באמצעותן ניתן ליהנות מרכב חדש, כאשר, חשוב שכל מי שמעוניין ברכב, יכיר את כל הדרכים האופציונאליות, על מנת שיוכל לבחור בסופו של דבר, את הדרך הטובה והמתאימה ביותר בעבורו.

בין הדרכים האופציונליות לרכב חדש, ניתן לציין את הבאות: רכישת רכב חדש מהיבואן, רכישת רכב בעסקת 0 קילומטר, ליסינג פרטי או תפעולי ועסקת טרייד אין על הרכב הקיים.

לכל אחת מהשיטות יש את היתרונות שלה, כאשר, למי שמתלבט, אנחנו מצרפים סקירה של חלק מהדרכים הפופולאריות באמצעותן ניתן יהיה ליהנות מרכב חדש במחיר משתלם.

רכב מעסקת ליסינג

ישנם עובדים שמקבלים רכב מהעבודה שלהם, לרוב מדובר בעסקת ליסינג תפעולי. אך בעוד שעובדים אכן זוכים לרכב ממקום העבודה, לקוחות אחרים ששוקלים לרכוש רכב חדש יעדיפו  לקחת רכב בעסקת ליסינג פרטי או ליסינג תפעולי ללקוח פרטי.

רגע לפני שבכלל שוקלים את האפשרות של רכב מליסינג, חשוב להבין את ההבדלים בין ליסינג פרטי לתפעולי, ליסינג פרטי מהווה סוג של דרך מימון עבור הרכב.

הלקוח משלם מקדמה ותשלום חודשי קבוע (לתקופה של כ-36 חודשים) ובתמורה הוא נהנה מרכב חדש –

בסיום תקופת הליסינג נפתחת לו האפשרות להחליט אם לרכוש את הרכב כשמעלות הרכב ירד סכום כסף מסוים אשר נקבע מבעוד מועד – אפשרות נוספת אשר מוצעת לו, היא להיכנס לעסקת ליסינג חדשה, עם רכב חדש.

ליסינג תפעולי לעומת זאת, כולל בתוכו גם את שירותי התפעול, מלבד המימון, הלקוח משלם גם עבור שירותי האחזקה והתפעול של הרכב – וחברת הליסינג דואגת לספק לו את השירותים בהתאם לעסקה.

עסקאות ליסינג ללקוחות פרטיים צברו בשנים האחרונות פופולאריות רבה, יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות שעסקאות כאלו טומנות בחובן,

ההמלצה היא לבחון בקפידה את תנאי העסקה, לבחור בתבונה את חברת הליסינג מולה תתבצע העסקה ולבחון גם את החלופות המוצעות – כאשר, ככל שאוספים יותר מידע, כך יעלו הסיכויים ליהנות בסופו של דבר מהעסקה האופטימאלית.

טרייד אין משתלם

עסקאות טרייד אין מיועדות עבור מי שמבקש לשדרג את הרכב שברשותו ברכב חדש ומתקדם יותר.

בעסקאות אלו, בעל הרכב אמור לקבל הצעת מחיר הן עבור השווי של הרכב הישן שלו והן הצעת מחיר לרכב החדש בה הוא מעוניין. למעשה, הלקוח נדרש לשלם את ההפרש בין 2 ההצעות.

עסקאות טרייד אין יכולות להתאים לכל מי שמבקש לחסוך את הזמן ואת "כאב הראש" הטמון בלנסות ולמכור את הרכב הישן באופן עצמאי.

לעסקאות אלו יש יתרון ברור של קבלת המפתח באופן מידי לאחר מסירת הרכב הישן –

מה שימנע מצבים בהם הנהג יהיה ללא רכב במשך תקופת הזמן של בין מכירת הרכב הישן לבין רכישת הרכב החדש.

כמובן, שבדומה לעסקאות רכב אחרות, גם כאשר זה נוגע לטרייד אין, ההמלצה תהיה לערוך את כל אותם הבירורים אשר יבטיחו שהעסקה המוצעת היא אכן אטרקטיבית ומשתלמת לכם.

אז איזו עסקה עדיפה?

ובכן, לכל אחת מהעסקאות יש את היתרונות שלה וגם את האנשים עבורם היא יותר מתאימה (כך לדוגמא, עסקת טרייד אין איננה רלוונטית למי שזאת הפעם הראשונה בה הוא מבקש לרכוש רכב).

מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להכיר לעומק כל אחת מסוגי העסקאות, לבחון את היתרונות אל מול החסרונות ולבחור בסופו של דבר את הדרך האופטימלית ליהנות מרכב חדש.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp