יוצאים למסיבה, כך תמנעו ממפגש לא נעים עם רשויות החוק

מדינת ישראל מנהלת מלחמה ארוכה וקשה נגד נהגים אשר עולים על הכביש אחרי שצרכו אלכוהול. זו מלחמה שנועדה לשמור על חייהם של נהגים, נוסעים והולכי רגל אשר עלולים להיות מושפעים מכך, על הנהגים שבחרו לשתות לפני שהתחילו לנהוג, וכן על הסביבה באופן כללי. הרי כל נהג שעולה על הכביש אחרי שצרך אלכוהול, יכול לגרום לנזק משמעותי לרכוש מכל סוג שהוא.

באופן טבעי ונורמלי לגמרי, לא מעט ישראלים, צעירים ומבוגרים, נוהגים לצאת למסיבות ואירועים אחרים ולשתות בהם. לכן, עליהם לדעת כיצד לפעול על מנת שלא יצטרכו לנהוג אחרי שהם שותים, עליהם לדעת מה לעשות בשביל לא להגיע למצב בו שוטרים יעצרו אותם לבדיקת אלכוהול ויגלו שהם עברו את הרף המותר. לשם כך, תחילה עליהם לדעת מה זו נהיגה בשכרות.

מה מוגדר כנהיגה בשכרות, מה מותר ומה אסור?

נהיגה בשכרות, על פי החוק, מוגדרת כמצב בו יש יותר מ-50 מיליגרם אלכוהול בדם, או כאשר הנהג נושף לפיית הינשוף, אז מגלים אצלו יותר מ-240 מיקרו גרם אלכוהול. אם רוצים להמיר את זה למונחים שקל יותר להבין ולמדוד, אז הכוונה היא לכמות שעולה על כוס יין אחת או שליש ליטר בירה.

בעיקרון, אם מבלים במסיבה ושותים חצי כוס בירה, ייתכן מאוד שזה לא ישפיע על ההתנהגות ועל הנהיגה בפרט, אך זה תלוי מתי שותים וכמה זמן עבר מאז ועד לשלב בו יושבים מול ההגה ונוהגים. כמו כן, זה מושפע ממשקלו וגובהו של הנהג, ויכולת צריכת האלכוהול שלו.

עם כל זה, מוטב לא לקחת את הסיכון. נהיגה בשכרות היא עבירה מאוד חמורה, בוודאי אם מדובר בנהיגה שמובילה לפגיעה באדם או ברכוש. מעבר לכך שמדובר בעבירה עם עונש חמור, הרי שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להסתובב חיים שלמים בידיעה שהוא פגע במישהו רק בגלל שהוא החליט לשתות מעל המותר במסיבה או באירוע אחר.

איך חוגגים ושותים מבלי להתמודד עם רשויות החוק?

נכון שצריך להימנע מצריכת אלכוהול מעל המותר על מנת שיהיה ניתן לעלות על הרכב ולנהוג אחרי האירוע, אך זה לא אומר שאסור לשתות בכלל. אפשר לוותר על זה, ולצרוך רק מים או שתייה קלה, ואפשר גם להתנהל בצורה חכמה.

למשל, אפשר להגיע לאירוע במונית או ברכב של חבר, ואז תהיה אפשרות לשתות כמה שרוצים. אפשר להגיע עם רכב, אבל לקחת מונית בדרך חזרה. כך לא צריך להגביל את כמות השתייה. בצורה כזו לא נסכן אף אחד. אפשר גם להחליט שיש חבר מסוים שלא שותה והוא יסיע אותנו ואת שאר החברים שכן שותים.

אופציה נוספת, היא להחליט שנשארים לישון במקום (במידה וזה אפשרי), בסביבה, או פשוט לחכות כמה שעות עד שהשפעת האלכוהול תפחת ורק אז לחזור אל הרכב ולנהוג הביתה.

תמונה: shutterstock

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp