טיפים לבחירת מקצוע הייטק

ישראל של 2021 שואפת להיום סטארט-אפ ניישן, והשאיפה לפי כל האקזיטים שיצאו מישראל.. אהמ.. וייז.

היום הם נחשבי למקצועות העתיד, ולכן לימודי הייטק נפוצים בקרב צעירים, וגם ממשלת ישראל מקצה תקציבים לפיתוח ילדים שישתלבו בעולם ההייטק היישר מבית הספר, צבא לחברות הייטק או להקמת חברה משלהם.

לפני שאתם מחליטים להתמחות באחד מתחומי הייטק, להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להמצאות בתחום ההייטק.

אי התאמה מקצועית

למרות שתחום ההייטק הוא נחשק ומתגמל, לא כל אחד מתאים לעבוד בתחום הזה.

לכן, חשוב לבדוק טוב טוב את דרישות הקורס ואם בכלל מענין אתכם לעבוד בתחום זה. כי תחום הייטק אמנם קורץ לכם מבחינת תנאים, אבל כמו שהחברות מפנקות ככה הן דורשות ולא כל אחד מתאים לסיר הלחץ הזה.

בשביל לחסוך כסף וזמן ניתן ללכת לאבחון ולבדוק התאמה. חיילים משוחררים נהנים מהכוונה מקצועית על חשבון המדינה, ושווה לנצל את ההטבות האלו כדי לבחור את המקצוע המתאים ביותר עבורך.

בנוסף, סקירה של מודעות הדרושים בתחום תיתן לכם תמונה של הטיפוס המתאים למקצוע, נטיותיו, וכישוריו. האם זה משקף את אופייכם וכישוריכם? אם לא, אולי כדאי לפנות לכיוון אחר.

הייטק - זה העתיד
הייטק – זה העתיד

בחירת מקצוע לא רלוונטי

עולם הייטק ידוע בהתפתחות מהירה ומתמדת, לכן מקצוע שהיה מקצוע שמבוקש לפני חמש שנים, יכול להיהפך למקצוע ללא דרישה כלל.

בשביל  שזה לא יקרה לכם בדיוק אילו תחומים אתם מתחברים ורלוונטיים להיום. גם כאן תוכלו להיעזר במודעות הדרושים, שיגלו לכם מהם מקצועות ההייטק  המבוקשים כיום.

בחירת מוסד לימודים לא מספיק טוב

למוסד בו תלמדו יש השפעה ענקית על עתידכם. ראשית, עליכם לבחור מכללת הייטק שיהיה לכם נעים לשהות בה ושיש בה אווירה לימודית ומעשירה.

ואל תעשו את הטעות הנפוצה ולבחור מוסד לימודים קרוב לבית או מכללה שחבר לומד בה מבלי לבדוק לעומק. חשוב לבדוק לעומת את איכות המוסד ולבדוק האם הוא מקום הלימודים הנכון עבורך.

תנאי כניסה למקצועות הייטק

אנשים רבים משקיעים את מיטב זמנם על בירור לימודי הייטק שעושים לעניין אותם, לעניין ולפתוח להם פתח לקריירה מקצועית משתלמת.

לחלק מן הקורסים ישנם תנאי כניסה שיגרמו לכם לוותר. לכן לפני שאתם נכנסים לעומקם של דברים ומחליטים להירשם לקורס ספציפי, אל תשכחו לוודא שאתם עומדים בתנאי הכניסה.

חוסר בהתמדה

אם חשבתם שמספיק להירשם על מנת לקבל תעודה או תואר, זה הזמן לחשוב שנית. הרשמה למסלול לימודים מקצועי מחייבת התמדה גם לאחר סיום הלימודים.

לא השתתפות פעילה וללא מאמץ מצידכם לא תוכלו להשלים את התואר או לקבל את התעודה, ובסופו של דבר תבזבזו את כספכם וזמנכם לשווא.

אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי

תדאגו גם לחייכם הפרטיים לצד הלימודים. יכול להיות שהאפשרות ללמוד ולעבוד בו זמנית, אבל צריך לחשוב טוב טוב אם אתם יכולים לשלב לימודים כאלו אינטנסיביים ומחייבים תוך כדי עבודה וללא הפרעה לתפקוד היומיומי.

אם זה המצב, תכננו את מסלול הלימודים כך שהעומס לא יהיה גדול מדי ותוכלו לשלב בין לימודים לעבודה מבלי להתיש את עצמכם.

המאמר נכתב באדיבות האתר
https://www.naya-college.co.il

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp