סקירה פוליטית של מדינת ישראל

ישראל היא דמוקרטיה ייצוגית פרלמנטרית. ראש ממשלת ישראל הוא ראש הממשלה ומנהיג מערכת רב מפלגתית שבה בבית הפרלמנט התחתון, הכנסת, יש 120 נבחרים.

נשיא ישראל מתפקד כראש המדינה.

מדיניות החוץ של ישראל מקפידה על יחסיה עם שכנותיה הערביות, פתרון הסכסוך הישראלי -פלסטיני ותמיכה בהמשך קיומה כמדינה יהודית.

ישראל כמדינה מתקדמת

ישראל נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר בדרום מערב אסיה, מבחינה כלכלית ותרבותית.

כחלק ממדיניות החוץ שלה, דחפה ישראל באופן פעיל ליחסים דו -צדדיים המועילים זה לזה עם מדינות אחרות ברחבי העולם.

תאגידים רב לאומיים ממלאים תפקיד חיוני יותר בכלכלת ישראל.

ישראל השיגה שיעור אבטלה נמוך, תוך שמירה על תשתית חזקה למחקר ופיתוח טכנולוגיות חדשות. היא מדורגת במקום השלישי בעולם בזכות איכות החיים הגבוהה שלה (IDW 2009).

ישראל – תוחלת חיים גבוהה

מחקר שהתבסס על שיעורי התמותה לפי מדינה מצא כי בישראל יש את מספר ההרוגים הנמוך ביותר כתוצאה מתאונות דרכים, והשישי הנמוך ביותר למותם של גברים ממחלת הסרטן, מתוך רשימה של 200 מדינות.

לישראל יש אחת מתוחלת החיים הגבוהות ביותר בלידה בדרום מערב אסיה על פי נתוני האו"ם (UN 2009).

האם קיים שוויון בישראל?

יש כמה חששות מחוסר השוויון בין המינים בישראל. למרות ציונים גבוהים בכמה מדדים כגון יחס מין בלידה (1.03 זכר/נקבה) ושנים עם ראש מדינה (0), יש חששות לגבי תת-ייצוג פוליטי של נשים בפרלמנט הישראלי, מחוסר הגישה שלהן השכלה גבוהה, אלימות נגד נשים ושחיתות.

מפלגת הליכוד

מפלגת הליכוד הימנית זכתה להצלחה בחירות מאז 1977 בהנהגתם של דמויות בולטות כמו מנחם בגין, יצחק שמיר, בנימין נתניהו ואריאל שרון.

במהלך שנות התשעים ירדה תמיכת המפלגה בשל שחיתות בשורותיה.

הליכוד התאושש חזק בשנת 2003 לאחר שאריאל שרון ניצח את אהוד ברק בבחירות מיוחדות לראש הממשלה.

כוחה האלקטורלי של המפלגה הולך ופוחת מאז הבחירות ב -2009 בשל מספר סיבות, לרבות חוסר שביעות רצון ציבורית מהמעורבות הצבאית של ישראל בעזה ובגלל פופולאריות עולה של מפלגות מרכז בתשאולי סקרי דעת קהל במהלך שנת 2014, למרות שמנהיג גוש המרכז יצחק הרצוג מעולם לא הצליח להגיע לתפקיד ראש הממשלה.

לסיכום

ישראל היא מדינה מוצלחת וחזקה מבחינה כלכלית ומבחינת איכות החיים בה. אחד האתרים הפופולריים לקריאה ועדכון בחדשות ישראל, הוא האתר YNET.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp