מדוע אחזקת רכב חשמלי נחשב לצעד כלכלי חכם?

רכב חשמלי

יוקר המחיה הוביל לכך שהישראלים עושים כל שניתן כדי לצמצם את רמת ההוצאות שלהם. אפשר לראות זאת במשפחות רבות אשר בוחנות כל הוצאה קבועה או משתנה כדי להשיג את המחיר הנמוך ביותר. כך בני המשפחה בוחנים באופן מעמיק את העלויות השוטפות של רכישת מזון, אפשרות מחזור של משכנתא וצמצום הוצאות התחבורה היום יומיות. אחת האופציות לחיסכון ברובד זה היא לרכוש רכב חשמלי. בתחילת הדרך וכיוון שהמחירים של רכבים חשמליים הן גבוהות, יש תחושה שמדובר בעסקה יקרה ולא כדאית מבחינה פיננסית.

כאשר מבצעים תחשיב מדויק של כל הפרמטרים כמו קנייה של רכב חשמלי, מול קנייה של רכב הפועל באמצעות בנזין, או היברידי רואים שהעלות של רכישת רכב חשמלי היא גבוהה יותר. מעבר לכך בודקים את העלויות החודשיות שישלם בעל הרכב עבוד דלק לעומת צריכת חשמל, אפשר לראות באופן ברור שהבנזין הוא הרבה יותר יקר וזאת באופן משמעותי. עלות האגרה של רכב חשמלי היא נמוכה יותר וכך גם העלויות השוטפות במוסך. מעבר לכך מומלץ לדבר בנושא זה עם אלמוג קינן וזאת לאור המומחיות רבת השנים שלו בנישה זו. הוא מסביר לכל לקוח את היתרונות ואת החסרונות של כל אחד מהרכבים האלו וכך הלקוח יגבש חשיבה ויקבל החלטות שהן נכונות עבורו.

בחירה של רכב חשמלי

האופציות של רכישת רכב חשמלי הן נרחבות. יש כמה וכמה יבואני רכב שמייבאים ארצה דגמים שונים של כמה יצרנים בין-לאומיים. יש מכוניות קטנות, משפחתיות וגם גדולות. כל אדם מודע לצרכים שלו, אם הוא נוסע בדרך כלל לבד, מספיק לו רכב קטן, אם יש לו משפחה הוא זקוק לרכב משפחתי או רכב בעל שבעה מושבים על פי כמות הילדים שלו.

אחזקה של רכב חשמלי היא צעד כלכלי חכם ביותר לאור העלויות המינוריות במוסכים. בכל הגעה למוסך החלפים שיש להחליף והבדיקות שמבצעים הן פחותות באופן משמעותי מאשר ברכב רגיל ולכן גם העלויות הן נמוכות יותר.

איכות הסביבה שלנו

אין ספק שמבחינה כלכלית כדאי לעבור לנהוג ברכב חשמלי, אך מעבר לכך עובדה זו מסייעת גם להפחתה משמעותית של זיהום האוויר בכל הסביבה וגם זה נושא חשוב ביותר. ככל שיהיו פחות רכבים שנעים בכבישים אשר פועלים בשיטת הבנזין, כך האוויר יהיה מזוהם פחות בכל הסביבה.

תחשיב של העלויות השנתיות

כדי להגיע למסקנה ברורה, יש לבצע תחשיב אשר כולל כמה פרמטרים וזאת לטווח של שלוש שנים, שהוא הזמן הממוצע של שימוש ברכב עד ביצוע ההחלפה הבאה. הפרמטרים הם עלות רכישת הרכב, עלות האגרות השנתיות שהן כרבע או שליש עבור רכב חשמלי לעומת רכב רגיל, עלות הטענת החשמל לכמות הקילומטרים השנתית ועלות הטיפולים במוסכים. ברוב המקרים התחשיב מראה כי קיימת כדאיות משמעותית לרכב חשמלי.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp