מה זה CFD ואיך זה קשור למסחר במניות?

שוק ההון, על כל נגזרותיו השונות, הוא תחום מאוד רחב, מפותח ומורכב. יש בו לא מעט מוצרים אשר נסחרים על ידי אנשים פרטיים וגורמים אחרים המשפיעים על השוק באופן כזה או אחר, דרך המסחר שהם עושים אחד עם השני.

יחד עם זאת, שוק ההון מבוסס על הכלל הבסיסי ביותר של היצע וביקוש. אנשים מוכנים לשלם הרבה על מוצרים שיש להם ביקוש רב והיצע נמוך. זו המשמעות של מסחר חופשי, אשר שוק ההון מתבסס עליו.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא CFD. זו אחת הדוגמאות הטובות ביותר להמחיש איך שוק ההון עובד וכיצד המסחר בו מתנהל. כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, מסחר ב-CFD, משפיע ומושפע באופן ישיר על עולם המניות המהווה את המוצר העיקרי והבסיסי בשוק ההון ובמסחר שנערך בו.

בהמשך המאמר נסביר מה זה בדיוק CFD, איך מתבצע בו מסחר, מה הוא כולל, וכיצד זה באמת יכול להשפיע על שוק ההון ובפרט על מניות. צריך לציין, היום אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד כלים שיכולים לעזור לנו לבצע עסקאות בתחום זה, וכן ישנם הרבה מאוד אנשי מקצוע שיכולים לעזור לנו בכך, אם ברצוננו להשתלב בסוג כזה של מסחר.

מה זה CFD?

התרגום של CFD, הוא חוזה הפרשים. מדובר על חוזה בין שני צדדים, במסגרתו הקונה משלם למוכר את ההפרש, בין הערך המקורי של הנכס אותו הוא קנה לבין השווי שלו בזמן החוזה.

אם ההפרש הוא חיובי, קרי יש פער שהערך הנוכחי הוא גבוה יותר מהשווי שנקבע בזמן החוזה, אז הרוכש ישלם למוכר. אם מדובר בפער הפוך, קרי שלילי, כלומר השווי בזמן החוזה הוא גבוה יותר מהערך הנוכחי, אז המוכר ישלם את ההפרש לרוכש.

בשביל להסביר את המשמעות בצורה פשוטה, נציג דוגמא. למשל שני סוחרים החליטו לעשות עסקה על מוצר מסוים. הם חתמו על חוזה וקבעו שווי. בעת ביצוע העסקה, מתגלה שהמחיר של המוצר עלה, קרי הביקוש עלה ולכן הערך שלו עלה. אז בשביל שהמוכר לא יפסיד את הערך, על הרוכש לשלם את ההפרש.

היום מסחר בחוזים נחשב לדבר מאוד פופולארי והוא מקובל בהרבה מאוד מדינות. ישנן מדינות שמאפשרות לכל סוחר לעסוק בו. לעומת זאת, ישנן מדינות, כמו ארצות הברית שאינן מתירות לכל אחד לעסוק במסחר כזה.

איך זה קשור למניות?

ההקשר למניות הוא מאוד פשוט. לעיתים מחליטים לעשות עסקה על מכירת מניות במועד מסוים, אך עד ביצוע העסקה, המחיר שלהן יכול להשתנות כתוצאה משינויים בשוק ותנודות שונות.

במקרה כזה, אין ברירה אלא להחליט על חוזה הפרשים, כך הגורם שאמור למכור את המניות לא יפסיד עליהן. במקרים של מניות, צריך לזכור, מאוד ייתכן שמדובר על עסקות שייקחו זמן רב עד שיושלמו באופן מלא.

תמונה: shutterstock

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp