מהי מערכת מסחר במניות?

במשך שנים רבות, עולם המסחר במניות היה כמין מועדון סגור. מי שביקר נכח בו ביו ברוקרים מקצועיים, משקיעים עם הון כלכלי מובהק, אנשים עם ידע ויכולות. לא כל אחד בחר להיות חלק ממנו, ולא לכל אחד היו את הכלים לקבל מידע עדכני ורלוונטי מה נעשה בבורסה ומה מצבן של המניות המושקעות בה. מי שרצה להשקיע, עשה את זה הרבה פעמים דרך גורמים מתווכים שהשקיעו עבורו.

האינטרנט שינה את התמונה. בזכות מערכות שייצרו חברות שונות, יכול היה כל מי שרצה להצטרף ולהשקיע בבורסה באופן עצמאי, מבלי להיות תלוי באחרים, ויתרה מזו, כל אחד יכול היה להתחבר למערכות שאפשרו לו לדעת מה מתרחש בבורסה, אילו מניות עולות ואילו מניות יורדות, להתנסות במסחר ובסופו של דבר להשקיע כפי שהוא יכול.

המערכת שמשרתת משקיעים פרטיים ואחרים, היא מערכת מסחר במניות. מדובר על מערכות שמפתחות חברות שונות, אשר מציעות לכל מי שרוצה לסחור בבורסה לעשות זאת דרכן. בין אם מדובר על סוחר מתחיל ובין אם מדובר על סוחר ותיק. כל אחד יכול להצטרף ולהשקיע.

איך עובדת המערכת ולמה משתלם לעבוד איתה?

מערכת מסחר במניות, זו מערכת המותקנת על גבי המחשב הביתי או העסקי, כאשר כל אחד, כאמור, יכול להתחבר אליה באמצעות פתיחת חשבון ותשלום, ומאותו שלב הוא יכול להתחיל לסחור במניות על פי התנאים.

המערכת כוללת את כל המידע שקשור למסחר בבורסה, כולל כמובן מידע עדכני על הנעשה בשווקים השונים, עליות וירידות של מניות, מחירים, הצעות לרכישה ועוד.  ישנן מערכות המספקות גם מידע מעבר, על מנת לעזור לסוחרים לבצע עסקאות איכותיות. במערכות מסוימות, אפשר לפתוח חשבון דמה בשביל להתנסות במסחר ללא השקעה כספית. זה נועד לשרת סוחרים מתחילים שמעולם לא התנסו במסחר אמיתי. כך הם יכולים להתנסות ולאחר מכן לעבור לדבר האמיתי.

משתלם לעבוד עם מערכות מסחר במניות מאחר והן מספקות לנו את כל המידע הרלוונטי, וכן הן מאפשרות לנו להשקיע במניות מכל מקום ובכל זמן. אנחנו לא תלויים בגורם חיצוני ויכולים לבצע הכל בעצמנו. המערכת מספקת לנו את כל הכלים הנדרשים בשביל להשקיע כפי שאנחנו רוצים, באופן מדוד ושקול.

איך בוחרים לאיזו מערכת להתחבר?

אנחנו צריכים לבחור מערכת שיהיה לנו נוח לעבוד איתה, מערכת שמספקת לנו את כל הנתונים בזמן אמת, בצורה פשוטה וקלה להבנה, וכמובן באופן אמין.

מעבר לכך, חשוב לוודא שהמערכת פעילה כל הזמן, ומספקת לא רק את המידע על הנעשה בבורסה אלא מעבר לכך, כולל דרך חדרי המסחר של החברה לה שייכת המערכת. החברה גם צריכה לספק לנו שירות תמיכה, הן לשימוש טכני במערכת והן לצורך ביצוע פעולות מסחר בצורה נכונה. אנחנו צריכים לבחון שאכן אנו מקבלים את כל השירותים הרלוונטיים.

תמונה: shutterstock

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp