קודם כל בואו נגיע לשורה התחתונה, על השאלה מה זה ליסינג מימוני. אם נפשט את המושג, ליסינג מימוני זו סוג של הלוואה חוץ בנקאית שאתם מקבלים מחברת הליסינג לטובת קניית מכונית חדשה.
בדרך כלל עסקת ליסינג מימוני נפרשת על תקופה של 36 חודשים, כאשר חלק מחברות הליסינג מאפשרים פריסה רחבה יותר. בהלוואה כמו בהלוואה, הקונה מקבל אותה, ומחזיר אותה חודש חודשו, בגובה תשלומים שנקבע מראש, בתוספת ריבית והצמדה.
מה שמיוחד בעסקת ליסינג מימוני, זה שבסוף, לאחר סיום התשלומים, ברוב חברות הליסינג מוצעות כמה אפשרויות, כאשר הבולטות ביניהן זה תשלום היתרה וקבלת החזקה על הרכב,
והאפשרויות האחרות הן החלפת הרכב ברכב אחר משנתון חדש יותר (טרייד אין) וכך בעצם הלקוח נוהג כל הזמן במכונית חדשה ולא נשאר עם רכב שערכו רק יורד ויורד.
הבעלות על הרכב בתקופת התשלומים
שאלת בעלות הרכב בליסינג מימוני, בתקופת התשלומים, היא תלויה בחברת הליסינג שבה העסקה מתבצעת.
ברוב החברות, חברת הליסינג היא הבעלים של הרכב עד שהלקוח משלם את ההלוואה בשלמותה.
אך ישנם חברות ליסינג שמעבירות בעלות על הרכב לקונה כבר בתחילת הדרך.
עובדה זו רק מתארת את ההבדלים בין חברות הליסינג השונות, ולמה כדאי לכם לבדוק עסקאות בחברות שונות לפני שאתם סוגרים עסקה.
על מי אחריות תחזוקת הרכב?
אחריות תחזוקת הרכב בתקופת הליסינג המימוני היא בדרך כלל באחריות הלקוח.
הביטוח, הדלק, הטיפולים וכל שאר התחזוקה היא על חשבונו של הלקוח כאילו הוא הבעלים של הרכב, הבעלים הבלעדי.
זאת בניגוד לעסקאות כמו ליסינג תפעולי למשל, שבהן חברת הליסינג נותנת את כל המעטפת התחזוקתית,
וזו הסיבה שליסינג תפעולי מתאים יותר לחברות שמחזיקות ציי רכב עבור העובדים שלהן, וצריכות שירות כזה.
מימון מלא
ניתן למצוא מסלולי ליסינג מימוני עם מימון מלא לרכב, שבהם מקבלים הלוואה של 100% עלות הרכב,
עם פריסה לתשלומים נוחים. עסקאות כאלה פופולריות אצל חברות ליסינג מסוימות אשר מתמחות בעסקאות מסוג אלו.