נדל"ן כקרש קפיצה

נדל"ן

לרכישה של נדל"ן יש יתרונות רבים במהלך החיים של כל אדם וכל משפחה. הדבר החשוב ביותר הוא העובדה שהאדם רוכש דירה וגר בה וזו הנוחות המקסימלית לגור בדירה משלך ולא בדירה בשכירות שיש לה חסרונות. כמו העובדה שלעיתים קרובות יש צורך לעבור דירה אם בעל הנכס מעוניין להחליף שוכר, להעלות את גובה שכר הדירה או למכור את הנכס. במקרים האלה לא אחת על המשפחה לעבור לשכונה או לעיר אחרת, דבר שמצריך שינוי ומעבר של הילדים למסגרות לימוד אחרות. זו הסיבה שמי שיש לו הון ראשוני רוכש נכס ובמקום לשלם מדי חודש שכר דירה, הוא משלם החזר של המשכנתא.

נכס בבעלות יכול להיות גם אופציה מעולה לביצוע הליך של משכנתא הפוכה. זוהי עסקה מול הבנק שרוכש לכאורה חלק מהנכס ומשלם על כך חלק מהשווי שקבע שמאי המקרקעין. הלווים בוחרים אם הם מעוניינים לקבל את מלוא הכספים בסכום אחד חד פעמי כדי לממש צורך כספי מסוים הנחוץ להם,  או לחלופין לקבל קצבה חודשית של כמה אלפי שקלים בכל חודש וכך תגדל ההכנסה החודשית שלהם. זה מתאים מאד לכל אדם שההכנסות החודשיות שלו לאחר גיל הפרישה הן נמוכות.

נדל"ן להשקעה

מי שיש לו כבר דירה ויש לו הון עצמי פנוי, מחליט לא אחת לרכוש דירה להשקעה. יש לכך יתרונות רבים כיוון שהוא רוכש נכס נוסף שהערך הכספי שלו עולה כל הזמן. לכן לאורך כמה שנים הוא למעשה הגדיל את השווי של ההון האישי שלו. יש לקוחות שרוכשים נכס להשקעה באמצעות משכנתא וכך לאורך כמה שנים הם משלמים את התשלומים הנדרשים. יתרון נוסף הוא בכך שאפשר להשכיר נכס זה וכך ליהנות מהכנסה פאסיבית לאורך כל השנים. בתקופה שבה רובצת משכנתא על הנכס, שכר הדירה משלם פחות או יותר את עלות המשכנתא ולאחר מכן בעל הנכס נהנה מההכנסה החודשית של הנדל"ן.

רכישת דירה בהנחה

בשנים האחרונות הממשלה הציעה למשפחות הצעירות להירשם להגרלות של מחיר למשתכן או דירה בהנחה. בדרך זו מי שאין לו עדיין נכס משלו, יכול לקנות דירה במחיר מופחת ועבורו זו האופציה של קפיצת מדרגה בחייו כיוון שללא סיוע כזה, יהיה לו קשה מאד להגיע לדירה.

הגרלות במקומות שונים בישראל

ההגרלות בוצעו בערים שונות בכל רחבי ישראל ולא תמיד המשפחות זכו בדירה בעיר המגורים שבה הם חיים או שבה הם מעוניינים לחיות. לכן הזוכים במקרים רבים בחרו מתוך היצע הדירות את הדירה שנראית להם הנכונה ביותר מבחינה כלכלית וכך הם הצליחו להיות בעלי נדל"ן. יש משפחות שעברו לגור בדירות האלו ומשפחות אחרות שמעדיפות להמשיך לגור במקום הנוכחי שלהם בגלל העבודה והלימודים, משכירים את הנכס ונהנים מההכנסה הפאסיבית שמכסה להם את המשכנתא או את שכר הדירה שהם משלמים כעת.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp