איך לבחור משרד רואה חשבון?

בעלי עסקים, בוודאי עסקים גדולים, וכן בעלי מקצוע רבים, זקוקים לסביבה עסקית שתאפשר להם לתפקד בצורה טובה ולבצע את עבודתם מבלי שהם יצטרכו להתעסק ולטפל בדברים שאינם קשורים ישירות לתחום העיסוק שלהם.

סביבה עסקית אמורה לכלול ספקים איתם הם עובדים, אנשי מקצוע בתחום הפרסום, עורכי דין לכל מה שמתקשר בצורה ישירה או עקיפה לתחום המשפט, וכן רואי חשבון שינהלו עבורם את הספרים, יעמדו בקשר מול רשויות המס, מע"מ וביטוח לאומי ובאופן כללי יתעסקו בהיבטים כלכליים ופיננסיים של העסק או שלהם באופן ספציפי.

יש חשיבות רבה לתהליך בחירת משרד רואה חשבון. לא משנה אם מדובר בחברה עסקית או בעל מקצוע עצמאי. החשיבות נובעת הן מאופי תהליך העבודה עם המשרד, הן מתפוקת העבודה שהמשרד מייצר ואיכותה, והן מהיבטים שקשורים לאמינות ומהימנות החומר שהוא מספק. התהליך חייב להתבצע באופן מסודר, יעיל ונכון, מבלי לוותר על שום פרט ושום פרמטר.

כיצד בוחרים משרד רואה חשבון בצורה נכונה?

לפני שאנחנו ניגשים לפרמטרים כאלה ואחרים שאמורים להשפיע על תהליך הבחירה חשוב להדגיש, כשניגשים לבחור משרד רואה חשבון צריך תחילה לאפיין את צרכי העסק, הגודל שלו וכמובן התנאים שעומדים לרשותו. בעל מקצוע קטן לא יצטרך בהכרח לעבוד עם פירמה גדולה, לא בטוח שזה ישתלם לו מבחינה כלכלית. לעומת זאת, בעל חברה גדולה, בינלאומית, יצטרך לעבוד עם פירמה שיכולה לשרת אותו גם בישראל וגם בחו"ל, במידת הצורך.

  • הפרמטר הראשון שאליו נתייחס הוא כמובן הניסיון והמקצועיות של המשרד. חשוב לבחור משרד מנוסה, מקצועי, עם מוניטין טוב, בין אם הוא משרד קטן ובין אם הוא משרד גדול.

 

  • הפרמטר השני הוא סוג השירות שהמשרד יכול לספק בהיבטים שונים. הכוונה היא לא רק לשירותים המקצועיים שהמשרד מציע, אלא גם לגודל של המשרד ואיזה כוח אדם עומד לרשותו. חשוב לוודא שכל השירותים ניתנים תחת קורת גג אחת, בצורה מקצועית, מהירה ויסודית.

 

  • הפרמטר השלישי, חשוב מאוד לבדוק את כל מה שקשור לנושא של אמינות המשרד, הן מול הלקוח והן מול גורמים אחרים. אף אחד לא ירצה לגלות שהמשרד פועל בצורה לא ישרה, לא חוקית, בין אם זה באי עמידה בהסכמים או במקרים אחרים.

 

  • הפרמטר הרביעי הוא רמת הזמינות והקשר מול המשרד. יש מקרים בהם הקשר צריך להיות יומיומי ויש מקרים בהם הקשר הוא פעם בחודש או מעבר לכך.

כלים לבחירת משרד רואה חשבון

בדומה לכל בעל מקצוע אחר, בין אם זה לצרכים פרטיים ובין אם זה לצרכים מקצועיים, אפשר להשתמש בהמלצות של מכרים, חברים, בני משפחה וכן קולגות ואנשי מקצוע אחרים. כמו כן, אפשר להשתמש בהמלצות וחוות דעת באינטרנט, ניתן להתרשם דרך אתרים שונים ממשרדי רואי חשבון ולבחור דרכם משרד איתו רוצים לעבוד.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp